Facebook hirdetés alapok – facebook hirdetéskezelés hatékonyan

facebook hirdetés alapok ecomexpert.hu

Hogyan legyenek a lehető leghatékonyabb facebook hirdetéseid?

Több elindított facebook hirdetés után sem érted el az elvárt bevételt? Nem azok a megtérülések jönnek, amelyeket másoknál irigykedve látsz?

Ne izgulj, ezzel nem vagy egyedül!

Ebben a cikkben mindent elolvashatsz a facebook hirdetés felépítéséről, tervezéséről, menedzseléséről és mindenről, ami a magas megtérülésű facebook hirdetésekhez kell!

Miért a facebook hirdetések?

Az elmúlt években a Facebook az egyik leghatékonyabb marketingeszközzé vált a webáruházak számára, amelyek segítségével rakétaként lőhetnek ki a te eladásaid is! 🚀 Több mint 2,8 milliárd aktív felhasználójával a Facebook kiváló platformot biztosít a webáruházak termékeinek reklámozására és népszerűsítésére.

A facebook hirdetések sikerességét a felhasználók számán felül a szegmentáció, célzási beállítások, konverziókövetés hatékonysága és a számtalan kampány és hirdetési kreatív típus garantálja.

Facebook hirdetések előnyei

Digitális marketing területén a facebook hirdetés csak egy szelete kell, hogy legyen a marketingstratégiádnak, ám az egyik ha nem a legfontosabb.Ha érdekel, hogy mi a másik hirdetési platform, amit az ecomexpert.hu ajánl, akkor olvasd el a Google teljesítménymaximalizáló kampánytípusról szóló cikkünket.

Masszív facebook hirdetés elérés

A Facebookon történő hirdetés egyik legnagyobb előnye a hatalmas elérés. Több mint 2,8 milliárd aktív felhasználójával a Facebook lehetőséget biztosít a vállalkozásoknak, hogy széles közönséget érjenek el helyi és globális szinten egyaránt. Ezenkívül a Facebook lehetővé teszi a vállalkozások számára, hogy meghatározott demográfiai adatokat célozzanak meg, például életkort, nemet, érdeklődési kört és helyet, így biztosítva, hogy a hirdetéseiket a megfelelő emberek látják.

Költséghatékony hirdetés

A Facebookon való hirdetés költséghatékony, és bármilyen költségvetéshez igazítható. A Facebook-hirdetések aukciós rendszeren működnek, vagyis a vállalkozások költségvetést állíthatnak be hirdetéseikhez, és a platform biztosítja, hogy ezen a költségen belül maradjanak. Ez megfizethető hirdetési lehetőséget kínál a korlátozott költségvetésű kisvállalkozások számára, így akár napi 3000 Ft-os költségkerettel is elkezdhetsz hirdetni!

Részletes facebook hirdetés beállítások

A Facebook hirdetési platformja az egyik legfejlettebb és legkifinomultabb a világon. A vállalkozások úgy használhatják a Facebook hirdetés részletes célzási lehetőségeit, hogy elérjék ideális vásárlóikat. Például, ha egy vállalkozás luxusórákat árul, megcélozhatja azokat a felhasználókat, akik érdeklődést mutattak a luxustermékek vagy a csúcsdivat iránt. Ez a fajta célzott hirdetés biztosítja, hogy a vállalkozások a legtöbb értéket kapják hirdetési kiadásaikért, és elérjék ideális vásárlóikat.

Konverziókövetési beállítások

A Facebookon történő hirdetés másik jelentős előnye az eredmények mérésének lehetősége. A Facebook hirdetés részletes elemzéseket biztosít a vállalkozásoknak, amelyek segítségével nyomon követhetők a hirdetési kampányok sikeressége. Ezek az adatok olyan mutatókat tartalmaznak, mint az elérés, az elköteleződés és az átkattintási arány, amelyek segítségével a vállalkozások láthatják, mely hirdetések teljesítenek jól, és melyeket kell javítani. Ezek az adatok ezután felhasználhatók a jövőbeli hirdetési kampányok optimalizálására, így biztosítva, hogy a vállalkozások a legtöbb értéket kapják hirdetési kiadásaikért.

Ezt az úgynevezett facebook pixel és facebook conversion api (CAPI) weboldalba történő integrálás segítségével teheted meg, aminek a segítségével a facebook felfoghatatlan mennyiségű adatot gyűjt össze az oldallátogatókról és vásárlókról.

Facebook hirdetési kampány felépítése

Amennyiben a facebook pixel és a CAPI megfelelően van integrálva, fontos, hogy megértsd egy facebook hirdetés kampány és a facebook hirdetési fiók felépítését.

A Facebook hirdetési kampányok három hierarchikus szintre vannak felosztva, mindegyiknek megvan a maga célja és beállításai:

Kampányszint

A kampány szintje a Facebook hirdetési kampány legmagasabb szintje. Ezen a szinten határozhatod meg hirdetés célját és átfogó stratégiáját. Kiválaszthatod a célközönséget, beállíthatod a költségkeretet és ütemezést, és kiválaszthatod a futtatni kívánt hirdetés típusát. A Facebook számos hirdetési célt ajánl fel, amelyek közül választhatsz, köztük a márkaismertség, az elérés, a forgalom, az elköteleződés, az alkalmazástelepítések, a videómegtekintések, a lead generálás és a konverziók.

Webáruházak esetében az esetek 80%-ban a konverziós célt kell kiválasztani és bárki mást mondana neked, azt kezeld erős fenntartásokkal.

Hirdetéssorozatok szintje

A hirdetéssorozatok szintjén határozhatod meg facebook hirdetés célzási, ajánlattételi és ütemezési beállításait.

Egy kampányon belül több hirdetéssorozatot is létrehozhatsz, amelyek mindegyike saját célzási feltételekkel, költségkerettel és ütemezéssel rendelkezhet. Ezen a szinten demográfiai adatok, érdeklődési körök, viselkedések és helyek alapján választhatod ki célközönséged. Beállíthatod ajánlattételi stratégiát is, amely meghatározza, hogyan kívánsz fizetni a hirdetésekért, például a kattintásonkénti költség (CPC), a megjelenítésenkénti költség (CPM) vagy a műveletenkénti költség (CPA) alapján.

Hirdetések szintje

Itt történik a csoda.

A facebook hirdetés sikeressége az esetek többségében a hirdetéseken áll vagy bukik!

A hirdetési szinten hozhatod létre és szabhatod testre a tényleges hirdetéseket. Minden hirdetéssorozathoz különböző hirdetéseket hozhatsz létre, és különböző hirdetésformátumokat, képeket, videókat és hirdetésszövegeket tesztelhetsz. Ezen a szinten egy cselekvésre ösztönző gombot is hozzáadhatsz, és testre szabhatsz hirdetés elhelyezést, például a Facebook hírfolyamában, az Instagramban, a Messengerben vagy az Audience Networkben. Megtekintheted a hirdetések elő nézetét, hogy megtudd, hogyan fognak kinézni a különböző eszközökön, és ennek megfelelően módosíthatod a hirdetést.

Ennek a három szintnek a használatával a Facebook hirdetői nagyon célzott és hatékony hirdetési kampányokat hozhatnak létre. A kampányszint biztosítja az átfogó stratégiát és célt, a hirdetéssorozat szintje határozza meg a célzási és ajánlattételi beállításokat, a hirdetések szintje pedig meghatározza a tényleges hirdetéseket, amelyek megjelennek a célközönség számára. Ez a struktúra lehetővé teszi a hirdetők számára, hogy optimalizálják kampányaikat a maximális teljesítmény és a befektetés megtérülése érdekében.

Hogyan legyen magasan konvertáló facebook hirdetésed?

A sikeres facebook hirdetésekről korábban már írtam egy cikket, amelyet itt elolvashatsz, de most átvesszük ezt kicsit részletesebben is.

A magasan konvertáló facebook hirdetéshez a megfelelő célközönségnek kell a megfelelő módon a lehető legmegfelelőbb hirdetést kommunikálni. Ehhez meg kell találni a legoptimálisabb célzási beállítást és magasan konvertáló hirdetési szövegeket kell írni a legkiválóbb vizuális elemekkel. Mindezt megismételni legalább ötször, majd ezeket A/B-tesztelni.

Célközönség meghatározása

Mielőtt létrehoznád Facebook hirdetésed, meg kell határoznod a célközönséget. Használd a Facebook célzási beállításait, hogy elérd azokat az embereket, akik nagy valószínűséggel érdeklődnek terméked iránt. Célozhatsz embereket érdeklődési körök, viselkedések, demográfiai adatok és tartózkodási helyek alapján.

Mindig tesztelj egyszerre legalább 2-3 érdeklődési kört és miután látod, hogy valamelyik nem teljesít jól, indíts helyette egy másikat. Ehhez használd az ABO/CBO stratégiát, amiről később még olvashatsz ebben a cikkben.

Kreatív formátumának meghatározása

A Facebook hirdetés esetében többféle hirdetési formátum közül választhatsz, beleértve a képes hirdetéseket, a video hirdetéseket, a körhintahirdetéseket stb. Válaszd ki a kampánycélodnak és közönségnek leginkább megfelelő formátumot.

Tapasztalatom alapján webáruházaknak leginkább a statikus kép vagy körhinta (carousel) hirdetések szoktak beválni, de ezt is, mint mindent le kell tesztelni.

Lebilincselő hirdetési szöveg írása

Írj olyan hirdetést, amely közvetlenül szól a célközönséghez, és kiemeli termék előnyeit. Használj világos és tömör nyelvezetet, és győződj meg arról, hogy a hirdetésszöveg illeszkedik a márka üzenetéhez.

De ha igazán profivá akarsz válni, akkor ne a termékről beszélj!

Írj a célközönséged problémájáról, amit a termék fog megoldani, mesélj történetet. Ne akarj eladni, hiszen az első randin sem kéred meg a partnered kezét.

A hideg célközönség számára megjelenített hirdetéssel nem a vásárlás az elsődleges célunk, hanem az, hogy forgalmat tereljünk a weboldalra.

Tervezz görgetést megállító kreatív elemeket

Készíts olyan hirdetési kreatív elemeket, amelyek megragadják a figyelmet és megállítják a célközönséget a görgetésben. Ez nehezebb, mint gondolnád, mivel a hirdetési elemnek illeszkednie kell a facebook natív posztjaiba, de ki is kell tűnjön azok közül.

Ezt a legegyszerűbben a Canva segítségével teheted meg, ahol előre elkészített sablonokkal tényleg pillanatok alatt tudsz létrehozni számtalan változatot.

Erőteljes cselekvésre ösztönzés facebook hirdetésben

Azaz call-to-action.

Használj egyértelmű és meggyőző cselekvésre ösztönzést, amely elmondja az embereknek, hogy mit szeretnénk, hogy tegyenek.

Sok esetben az érdeklődőnek nem egyértelmű, hogy pontosan mit várunk tőle, ezért ezt világosan el kell neki mondani.

Facebook hirdetések tesztelése és optimalizálása

Ha a facebook hirdetések megjelennek, kövesd nyomon a teljesítményüket, és végezd el a szükséges módosításokat. Tesztelj különböző hirdetésformátumokat, szövegeket és képeket, hogy megtudd, mi a leghatékonyabb a közönségednek és optimalizáld a hirdetéseket az adatok alapján.

Facebook hirdetés optimalizálása: ABO/CBO stratégia

A Facebook hirdetések optimalizálása egy folyamatos munka, amely rendszeres ellenőrzést és módosításokat igényel. A munka nehezebb és jelentőségteljesebb része itt kezdődik el és valójában ezen a munkafolyamaton múlhat a megtérülés is.

Az ABO (Adset Budget Optimization) és a CBO (Campaign Budget Optimization) két különböző stratégia, amelyet a Facebook hirdetések során használhatunk a hirdetési kampányaink optimalizálására és skálázására.

ABO (Adset Budget Optimization)

Az ABO egy költségkeret-optimalizálási stratégia, amely lehetővé teszi egyéni költségkeretek beállítását a kampányon belüli minden egyes hirdetéssorozathoz. Az ABO-val a Facebook automatikusan több költségkeretet rendel a legjobban teljesítő hirdetéssorozatokhoz és kevesebb költségvetést a gyengébben teljesítőkhöz. Ez a stratégia azoknak a hirdetőknek hasznos, akik jobban kézben akarják tartani hirdetési kiadásaikat, és a hirdetéskészlet szintjén szeretnék optimalizálni kampányaikat.

Az ABO stratégia pár lépésben:

  • Hozz létre egy új kampányt új hirdetéssorozatokkal
  • Állíts be egyedi költségkeretet minden hirdetéssorozathoz
  • Kövesd nyomon az egyes hirdetéssorozatok teljesítményét
  • Módosítsd a hirdetéssorozatok költségkeretét a teljesítményük alapján

Az ABO kampánystratégiát használd az új célközönségek tesztelésére, oly módon, hogy minden célközönséget külön hirdetéssorozatba rendezel. Amint látod, hogy egy hirdetéssorozat (célközönség) nem teljesít jól állítsd le azt. Amennyiben jól teljesít, úgy rakd át egy CBO kampányba, hogy tovább skálázd, de az eredeti jól teljesítő hirdetéssorozatot nem szükséges leállítanod.

Ez a kampánystratégia azért hasznos, mert úgy tudod tesztelni az egyes célközönségeket, hogy azonos mennyiségű költségkeretet kapnak, így biztosan valós eredményeket fogsz látni. A facebook hajlamos ugyanis hamar tudni vélni, hogy melyik hirdetéssorozat vagy kreatív megy jobban és megvonni a rosszabbul teljesítőtől a költségkeretet a jobb javára. Ez viszont nem feltétlenül valós eredmények alapján történik.

CBO (Campaign Budget Optimization)

A CBO egy költségkeret-optimalizálási stratégia, amely lehetővé teszi egyetlen költségkeret beállítását a teljes kampányhoz, és a Facebook ezt a költségkeretet automatikusan hozzárendeli a kampányon belül a legjobban teljesítő hirdetéssorozatokhoz. A CBO segítségével a Facebook gépi tanulást használ a hirdetésmegjelenítés optimalizálására, és több költségvetést különít el azokra a hirdetéssorozatokra, amelyek a legnagyobb valószínűséggel érik el a kampány céljait.

A CBO stratégia pár lépésben:

  • Hozz létre egy új kampányt hirdetéssorozatokkal
  • Állíts be egy költségkeretet az egész kampánynak
  • Mérd a hirdetéssorozatok teljesítményét

ABO vagy CBO használata?

  • A hirdetési céljaid: A CBO jobb azoknak a hirdetőknek, akik kampányszinten szeretnék optimalizálni kampányaikat, míg az ABO azoknak a hirdetőknek, akik kampányaikat a hirdetéssorozat szintjén szeretnék optimalizálni.
  • A hirdetési költségkereted: Az ABO jobb a kisebb költségkerettel rendelkező hirdetők számára, míg a CBO a nagyobb költségkerettel rendelkező hirdetők számára.
  • A szakértelmed: Az ABO több kézi optimalizálást és felügyeletet igényel, míg a CBO automatizáltabb és kevesebb kézi beavatkozást igényel.

Fontos megjegyezni, hogy az ABO/CBO kampánystratégiák használata egy haladó technika, így, ha ezekről most hallottál először, akkor nem javaslom a használatát.

Mennyibe kerül a facebook hirdetés?

Sajnos az elmúlt években egyre drágább lett a facebook-on való hirdetés, mivel ennek az eszköznek a használata alacsony belépési küszöbbel rendelkezik. Ez valahol egy előny is lehet, hiszen kellő szorgalommal és tanulással nagyon szép eredményeket lehet elérni a kevésbé képzett konkurenciával szemben.

A hirdetők megszaporodásával viszont már sokkal nagyobb a verseny a platformon, ezért jóval drágább egy kattintás és egy konverzió is. Mikor elkezdtem a szakmát nem volt ritkának mondható az 5-10 Ft-os kattintási költség sem és el lehetett érni egy vásárlást akár 500 Ft-ból is. Ezek a számok az évek alatt megsokszorozódtak.

A shopify felmérése szerint a kattintási költség (CPC) átlagosan 360 Ft, míg a konverziós költség (CPA) 3000 Ft. Természetesen Magyarországon ezek a számok valamivel alacsonyabbak, de nagyságrendileg stimmelnek.

Ahhoz, hogy magas ROAS-sal és ROI-val tudj hirdetni, növelned kell a kosárértéked és a vásárlói élettartam értéket is.

Webáruházat indítasz? Növelnéd a bevételed?
Segítség kell a marketingben?

+36309837016
hello@ecomexpert.hu