Hogyan legyenek sikeresek a Facebook hirdetéseid?

Ha webáruházad facebook hirdetései nem úgy teljesítenek, ahogyan azt szeretnéd, akkor ez a cikk neked szól!

Lássuk, hogy mik azok a megfontolandó tanácsok, amiket sok év tapasztalata és számos webáruház eredménye támaszt alá, avagy: a facebook hirdetés titka.

Miért a facebook hirdetések?

A facebook hirdetés kétségtelenül az egyik leghatékonyabb marketingeszközök egyike és minden webáruház eszköztárába helyet kell kapjon! Ám, ahogyan mindent, ezt is lehet rosszul csinálni és bizony ez sem csodafegyver, ami magától termelni fogja neked a milliókat. 

Az ecomexpert-nél hiszünk abban, hogy webáruházak számára az egyik leghatékonyabb marketingeszköz a PPC (pay-per-click) marketing és különösen a facebook hirdetések képesek elérni azokat az üzleti eredményeket, amelyeket indulásnál tűzünk ki.

A jó ember végzi?

A nulladik lépés annak megfontolása, hogy biztosan értesz e megfelelően egy olyan marketingeszközhöz, amin a webáruházad bevétele áll vagy bukik. Amennyiben bizonytalan vagy magadban semmiképpen nem javaslom, hogy hozzáláss a hirdetéskezeléshez, mivel ennek eredményessége alapvetően befolyásolja vállalkozásod eredményességét! 

Adatok gyűjtése: facebook pixel, CAPI

A facebook mesterséges intelligenciája adatokból tanul és minél több adat áll a rendelkezésére, annál hatékonyabban fog dolgozni.

Ahhoz, hogy adatokat tudjon gyűjteni megfelelően be kell állítani a facebook pixel-t és a conversion api-t (capi). 

A fenti integrációk beállítása kulcsfontosságú tényező a hirdetések eredményességében, így nem javaslom, hogy ezt magad végezd el. 

Megfelelő facebook hirdetés kampánycél

A Facebook algoritmusa rendkívül hatékonyan tud optimalizálni, de ehhez elengedhetetlen a megfelelő kampánycél kiválasztása. Az algoritmus azt a célt fogja elérni, amit mi előzetesen megadunk, így, ha a forgalom célt választod ki, nem azokat az embereket fogja megtalálni, akik hajlandóak vásárolni, hanem azokat, akik hajlandóak a weboldalra látogatni. 

Ahhoz, hogy elérd az üzleti céljaid, a facebook hirdetések létrehozásánál konverziós célt válassz ki, ezen belül is az esetek többségében vásárlásra optimalizálj. 

Elegendő marketingkeret

Ahogyan azt korábban már említettem a facebook akkor tud a leghatékonyabban teljesíteni, ha elegendő adat áll a rendelkezésére. 

A legfontosabb adat a konverzió, mivel többezer mikro adatot gyűjt össze a vásárlókról, amik alapján majd hozzájuk hasonló személyeknek fogja megjeleníteni a hirdetéseket. 

Tehát fontos, hogy elegendő konverzió történjen, annak érdekében, hogy megfelelő mennyiségű adatból tudjon dolgozni az AI.

A facebook azt javasolja, hogy 7 nap alatt 50 konverziós esemény történjen meg, annak érdekében, hogy a rendszer tanulni tudjon. Ez a szám tapasztalatom alapján a legrosszabb esetben sem lehet 21-nél kevesebb, ami azt jelenti, hogy naponta legalább 3 konverziós eseményre van szükség ahhoz, hogy a facebook algoritmusa a leghatékonyabban tudjon működni!

Kiváló hirdetési kreatívok

A hirdetések kreatív elemei a képek, videók, címsorok, leírások. Mivel a hirdetések a natív tartalom között jelennek meg ezért nem lehet eléggé hangsúlyozni mennyire fontosak a kreatív elemek. 

Egyes vélemények szerint a kreatívok minősége sokkal fontosabb, mint a technikai beállítások és ezt a véleményt részben én is osztom. 

Egy facebook hirdetésben akár 10 képet vagy videót és 5 szöveget tudunk megadni. Ezt érdemes is kihasználni, ezen felül rendszeresen tesztelni új kreatívokat. 

Az ecomexpert egy kampányának facebook hirdetései(nek egy része).

Milyen a kiváló hirdetési kreatív?

Felkelti a figyelmet, elgondolkodtat, megfog, értéket ad, forgalmat terel. 

Ezek azok a szempontok, amelyeket minimum teljesítened kell a kreatívjaid elkészítésénél.

Egy sima neon sárga kép felkeltené ugyan a figyelmet, de szerintem mennyire teljesítene jól ez a hirdetés? Na jó teszteljük le, mondaná a marketinges, ami igaz is, de talán ebben a helyzetben megbízhatsz bennem, ha azt mondom: ez a hirdetés nem teljesítene jól!

Fontos azt is megjegyezni, hogy a hirdetés dolga nem az eladás, hanem a figyelemfelkeltés és forgalomterelés. Az eladást a weboldalnak kell elvégeznie. 

Úgy tudnám ezt a legjobban érzékeltetni, hogy az a hirdetés, ami már az első látásra el akar adni, olyan, mintha ismerkedés során egyből házassági ajánlatot tennél. Honnan tudja az érdeklődő, hogy neki való e a “termék”?

Facebook hirdetés marketingstratégiája

Sajnos itt azt kell írnom (tapasztalatból), hogy a legtöbb hirdetőnek nincsen semmiféle stratégiája. Hideghirdetések futnak és ezekben a hirdetésekben egyből értékesíteni is akarnak, olyan emberek számára, akik még soha nem is találkoztak az adott termékkel. 

Ez nem azt jelenti, hogy nem tud hatékonyan futni (ez alatt azt értem, hogy megtérülnek a hirdetések), hanem azt, hogy ennél lehetne még sokkal hatékonyabb a rendszer. 

A hirdetésekkel és általában véve a marketinggel, rendszerben kell gondolkodni! 

Meg kell célozni a hideg célközönséget, de kommunikálni és máshogy kommunikálni is kell azokkal, akik már jártak az oldalon, de még bizonytalanok a vásárlással kapcsolatban. És kommunikálni kell a hűséges vásárlókkal is, hiszen nekik könnyebb újra eladni. Ezen felül az email listát is bővíteni kell. És ezt még sorolhatnám napestig. 

Az első dolog, amit megtehetsz, hogy a hideghirdetéseken felül elindítasz retargeting hirdetéseket is, amelyekbe újra megcélzod az oldalad látogatóit, múltbeli vásárlóit. 

Tesztelj, tesztelj, tesztelj. 

A marketingben nincsenek egyértelmű válaszok és általános igazságok. Sosem tudhatod, hogy melyik kreatív elem, célközönség vagy licitstratégia fog beválni. 

Azt korábban már említettem, hogy a kreatívokat folyamatosan teszteld, ezen felül próbálj ki új célközönségeket is. Előfordul, hogy igencsak érdekes célközönségek válnak be, amire nem is feltétlenül gondolnál. 

A tapasztalat az, hogy az új célközönségeket saját költségkerettel érdemes letesztelni és jellemzőn 1-2 héten belül már látszik, hogy érdemes e a továbbiakban használni.

Webáruházat indítasz? Növelnéd a bevételed?
Segítség kell a marketingben?

+36309837016
hello@ecomexpert.hu